Meniu Închide

Despre NEVOI și DORINȚE

Atelier ESPERE/Montessori – Sesiuni online pentru părinți și copii

Atelierele au avut loc în datele de 18, 19 și 20 martie 2021. Urmărește site-ul nostru pentru viitoarele cursuri online.

  1. Joi, 18 martie 2021 – atelier pentru părinți – orele 18-20:30 (2,5h)
  2. Vineri, 19 martie 2021 – atelier pentru copii – ora 18:00 (aprox. 1h)
  3. Sâmbătă, 20 martie 2021 – atelier pentru copii – ora 10:00 (aprox. 1h)
Curs Nevoi si Dorinte

Copilul pare ca vrea totul acum, imediat și când nu primește gestionează greu refuzul? Ai impresia că îi spui prea multe “Da”-uri? Uneori prea multe “Nu-uri”? Vrei să afli care sunt limitele sănătoase pentru dezvoltarea copilului tău?

Ce vei putea dobândi la atelierul pentru părinti:
Afli cum să îți susții copilul pentru a face diferența între nevoie, dorință și realizarea dorinței.
Afli cum să asculți dorințele copilului și cum să îl susții pentru a le realiza el însuși.
Să descoperi cum să dai, primești, ceri și refuzi în relația cu copilul tău în manieră relațională pentru a-l ajuta să crească armonios și să aibă succes.
Să pui în practică reguli de igienă relațională ale Metodei ESPERE® pentru a avea o relație armonioasă cu copilul tău.

Atelierul s-a concentrat pe exemple concrete, temele abordate fiind flexibile, pornind de la cererile participanților.

Atelierele pentru copii au fost în 2 zile distincte. În cele două zile copiii au participat la prezentări Montessori despre:

  • Apariția oamenilor pe Pământ
  • Nevoile fundamentale ale oamenilor
  • Cum putem face diferența dintre nevoi și dorințe?

Metoda ESPERE® este concretă, vizuală, clară si ușor de pus în practică. Vom porni de la întrebările și cererile tale concrete, legate de schimbările pe care vrei să le produci în relația cu copilul tău. Dacă aceste teme îţi vorbesc, atunci te așteptăm la atelierul ESPERE.

Metoda Montessori este ușor de pus în practică, prin intermediul materialelor Montessori. Copiii vor participa la prezentări concrete despre nevoile fundamentale ale oamenilor și despre cum să diferențieze nevoile de dorințe.

CU CINE?

Cati Calin este psiholog și formator de formatori in Metoda ESPERE® la Centrul de dezvoltare personală AmaneSer. Este membru acreditat al Institutului ESPERE International. Este mamă de 13 ani si are o experiență de peste 13 ani în cursuri și consultații de comunicare relațională, ca moderator de grupuri de dezvoltare personală, programe de formare special concepute pentru cupluri, copii, profesori, educatori, părinți și organizații. Articolele ei sunt aici.

Magda Crihan este  ghid Montessori 3-6, 6-12 ani, cu o experiență în alternativele educaționale de aproape 20 de ani. A obținut certificare internațională AMI pentru segmentul 3-6 ani / 6-12 ani. A colaborat cu Institutul Montessori din București pentru primele două cursuri AMI organizate în Romania, pentru segmentul de vârstă 3-6 ani. Se află printre oamenii cu cea mai îndelungată experienţă practică pe Montessori la acest moment, în țară și inițiatoarea site-ului www.insideoutmontessori.ro. A participat la cursuri de formare în comunicarea Espere. Este implicată în acțiuni caritabile și de voluntariat.

DESPRE JACQUES SALOME și METODA ESPERE®

Jacques Salomé este psihosociolog, formator, scriitor francez. După numeroase experiențe în domeniul psihologiei și al sociologiei, ajunge la o metodă personală. El creează un sistem teoretico-practic, dezvoltând concepte și instrumente proprii. Astfel ia naștere Metoda ESPERE® (Energie Specifică Pentru o Ecologie Relațională Esențială). Este autorul a peste 59 de cărți, coautor al unor lucrări de referință despre comunicare și cuplu. Cărțile sale au fost traduse în peste 27 de limbi, inclusiv limba română.

Metoda ESPERE® este o pedagogie a comunicării, o metoda vie, accesibila tuturor și ușor de aplicat în viața de zi cu zi.

Scopul comunicării relaționale prin Metoda ESPERE® este îmbunătățirea calității relațiilor interpersonale din toate domeniile vieții. Sensul pe care îl dă Jacques Salomé verbului “a comunica” este de “a pune în comun”.  Astfel, din  această perspectivă Metoda ESPERE® ne ajută sa fim co-autori responsabili ai relațiilor noastre.

Despre MARIA MONTESSORI și METODA MONTESSORI

Maria Montessori este una dintre personalitățile de marcă ale istoriei. Ea a introdus concepte educaționale revoluționare de învățare, marcante pentru secolul XX bazate pe observare și pe planuri de dezvoltare psihologică.

Principalul aspect în metoda Mariei Montessori a fost crearea unui mediu pregătit pentru dezvoltarea copilului. Pentru prima dată metoda a fost pusă în practică într-o suburbie a Romei, precum și în câteva spitale de copii cu dizabilități. Motivul implicării ei în această direcție a fost credința în obținerea unor performanțe în capacitățile limitate ale copiilor, datorită modelului de dezvoltare integrală, care aveau în vedere creșterea fizică, intelectuală și spirituală a elevului prin intermediul materialelor Montessori și ghidajul adultului.

Datorită rezultatelor FOARTE BUNE obținute, membrii societăților academice au propus ca metoda să fie aplicată nu doar pentru copiii cu risc de excludere socială, ci și în școlile de masă.

Metoda MONTESSORI

Metoda de predare Montessori are la bază o filozofie  a educației: respectul pentru copil, recunoașterea etapelor de dezvoltare psihologică, crearea unui mediu de învățare stimulator prin intermediul unor materiale analitice, atractive și care includ, în mare parte, controlul erorii.

SCOPUL atelierului prin Metoda Montessori este de a face cunoscute tehnicile specifice și de a populariza avantajele metodei, în vederea împlinirii rolului de co-autori educaționali în arhitectura societății românești.

FEEDBACK-URI ALE PARTICIPANȚILOR la atelierele MONTESSORI:

„Mi-au plăcut temele, exercițiile concrete, totul foarte util.”

„Am învățat să mă port cu anumite persoane.”

„Am înţeles cum să pun în practică o teorie pe care o cunoşteam.”

„Metodă practică, vizuală, interactivă, exemple concrete, explicat foarte bine şi atractiv”

„Trainerul este carismatic, expresiv. Se lucrează pe exemple, deci este uşor de înţeles.”

„Mi-a plăcut faptul că am învățat multe lucruri practice și aplicabile situației mele.”

„Mi-a plăcut atmosfera ESPERE, deschiderea trainerului, exemplele, situațiile.”

„Am învățat că spunând NU, mă respect pe mine, mă poziționez adecvat cu ființa mea, cu nevoia mea. Îmi propun să refuz mai des ceea ce mă deranjează, supără sau suprasolicită.”

„Mi-a plăcut că am aflat „ceva” nou despre mine, ca am văzut că acest sistem este util și pentru ceilalți participanți.”

„Vă mulțumesc din suflet pentru activitatea din această seară. Am plecat cu multe lucruri folositoare şi practice atât în viața mea personală cât şi în cea profesională. Sunt sigură că mă vor ajută în îmbunătățirea relațiilor. ”

„De curând aplic sistemul homeschooling pentru copiii mei de 4 și 7 ani. Îndrumările primite de la un ghid Montessori cu multă experiență în crearea unui mediu potrivit de învățare acasă și în aplicarea curriculei Montessori m-au ajutat foarte mult. Recunoștință!”

„Mulțumesc Magda Crihan pentru cele câteva ore de consultanta în aplicarea Curriculei Montessori acasă cu copiii de 3-6 ani. Sfaturile tale au fost foarte utile și cu rezultate imediate. Mult succes!”

„Recomand cu încredere serviciile și materialele oferite de echipa InsideOutMontessori. Copiii sunt fascinați de ele și le folosesc cu plăcere. În perioada în care am stat cu toții în casă, Poveștile Montessori ne-au fost de un real folos în păstrarea unei conexiuni cu educația de calitate.”

Articole recomandate

Lasă un răspuns