Despre A ÎNVĂȚA și A COMUNICA în metoda MONTESSORI/ ESPERE
Atelierul a avut loc în 14 ianuarie și 28 ianuarie 2021. Urmărește pagina de cursuri pentru a afla când se va organiza următorul atelier.
Iți dorești să ai o comunicare vie, plăcută și creativă cu copiii tăi, fie că ești părinte, fie că te ocupi și de educația lor?
Crezi că poți transforma o situație provocatoare într-o situație benefică de învățare?
Vrei să găsești răspunsul la întrebările tale despre cum să gestionezi situațiile problematice cu care te confrunți în relație cu ei
Prin felul în care le vorbești, vrei să îi susții pentru a dezvolta încrederea în sine și în forțele proprii?
Dorești să cunoști pașii prin care copilul tău învață să scrie, să citească și să înțeleagă conceptele matematice introductive, conform metodei Montessori?
Atelierele au avut loc în 14 ianuarie și 28 ianuarie 2021. Participanții au aflat care sunt secretele pentru a îi crește și educa sănătos folosind o altfel de comunicare care să îi ajute să gestioneze situațiile de zi cu zi cu care se confrunță.
Să împarți rolul de părinte și rolul de profesor poate fi dificil. Tehnica Montessori de predare și comunicarea Espere este o cheie pentru toți cei care cunosc conceptele de bază.
CONȚINUT ATELIERE
- Participare la prezentări de materiale, în secvență, pentru deprinderea scrierii, citirii, conform metodei Montessori;
- Parcurgere a pașilor de învățare a conceptelor matematice: cifre, simboluri, cantitate, sistem zecimal, operații cu numere mari, conform metodei Montessori;
- Tehnici de comunicare necesare învățării;
- Menținere unei relații creative cu copiii, conștientizând trecerea de la nervi-la relații vii.
Metoda ESPERE® este concretă, vizuală, clară si ușor de pus în practică. Vom porni de la întrebarile și cererile tale concrete, legate de schimbarile pe care vrei să le produci în relația cu copilul tău. Dacă aceste teme îţi vorbesc, atunci te așteptăm la atelierul ESPERE.
Metoda Montessori funcționează pentru orice copil care are în preajmă un părinte informat. Prezentările Montessori respectă o anumită secvență, fiecare material având locul său fix. Secvența ierarhică este dată gradul de dificultate și de faptul că materialele sunt interconectate, adesea existând relații complexe chiar între materiale din diferite arii curriculare. În procesul de învățare materialele se descoperă și se construiesc unul în funcție de altul – de la cel de complexitate redusă la următorul material, cu un grad sporit de dificultate. Ele prezintă doar un anumit principiu, izolat de celelalte, pentru a îi da copilului posiblitatea de a înțelege fiecare concept, etapă cu etapă.
CU CINE?
Cati Calin este psiholog și formator de formatori în Metoda ESPERE® la Centrul de dezvoltare personală AmaneSer. Este membru acreditat al Institutului ESPERE International. Este mamă de 13 ani și are o experiență de peste 13 ani în cursuri și consultații de comunicare relațională, ca moderator de grupuri de dezvoltare personală, programe de formare special concepute pentru cupluri, copii, profesori, educatori, părinți și organizații. Articolele ei sunt aici.
Magda Crihan este ghid Montessori 3-6, 6-12 ani, cu o experiență în alternativele educaționale de aproape 20 de ani. A colaborat cu Institutul Montessori din București pentru primele două cursuri AMI organizate în Romania, pentru segmentul de vârstă 3-6 ani. A obținut certificare internațională AMI pentru segmentul 3-6 ani / 6-12 ani. Se află printre oamenii cu cea mai îndelungată experienţă practică pe Montessori la acest moment, în țară. A participat la cursuri de formare în comunicarea Espere. Este implicată în acțiuni caritabile și de voluntariat.