Trebuie să fii autentificat pentru a publica o recenzie.
Materialele noastre sunt disponibile fie în format descărcabil, fie în format fizic. Vă recomandăm să citiți procedura de cumpărare înainte de a comanda.
Alfabet mobil pentru studiul cuvintelor - Format Descărcabil
60,00 lei
Recomandat pentru 4-6 ani
Material PDF printabil
Număr pagini: 51
Calitate grafică înaltă.
Descriere
Acest material răspunde nevoilor copiilor de 4-6 ani interesați de înțelegerea cuvintelor scrise și de studierea alcătuirii cuvintelor.
Studiul cuvântului include:
- Analiza structurii cuvintelor
- Analiza rădăcinii cuvintelor, sufixe, prefixe, cuvinte compuse, familii de cuvinte
- Clasificarea cuvintelor în funcție de structura lor
- Explorarea relației dintre cuvinte
Prefixele și sufixele sunt elemente dintr-un cuvânt care sunt întotdeauna atașate la o bază sau rădăcină (rădăcina este cuvântul în forma sa cea mai simplă) Prefixul sau sufixul modifică sensul unui cuvânt, obținându-se astfel cuvinte sau forme gramaticale noi.
Exemple prefixe: străbunic
Exemple sufixe: copilaș, bunătate
Cuvintele compuse combină două cuvinte care au înțeles de sine stătător și prin alăturare dau naștere unui cuvânt cu alt înțeles. Ele se pot scrie în același cuvânt (bunăvointa, untdelemn, electrotehnic, primăvară) sau în cuvinte separate de cratimă (pierde-vară, gură-cască, floarea-soarelui)
Familiile de cuvinte sunt un grup de cuvinte cu aceeași rădăcină (cunoaștere, cunoscător, cunoștință, a recunoaște, recunoaștere, recunoștință, recunoscător, necunoaștere, necunoscător, cunoscut, cunoscător).
Metoda introducerii sufixelor, prefixelor, cuvintelor compuse, familiilor de cuvinte
Pentru prezentări folosim planșe confecționate de noi. Exemplele primite prin intermediul acestor planșe prezintă felul în care se formează cuvintele. Vom folosi pentru cuvintele de bază scrierea cu alfabetul mobil cu litere negre, iar pentru sufixe, prefixe folosim literele roșii/ albastre din alfabetul mobil.
Această scriere în culori contrastante are influență în înțelegerea profundă a structurii cuvintelor. Copiii își pot construi propriile cărticele cu cuvinte, în care pot adăuga ori de câte ori întâlnesc cuvinte noi.
S-ar putea să-ți placă și…
-
Alfabetul mobil – Litere de mână
Format Fizic78,00 leiRecomandat pentru 3-6 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 33
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăDescriere
Alfabetul mobil este un material Montessori situat la granița dintre citire și scriere. Majoritatea copiilor încep să citească cuvinte cu mult înainte de a avea abilitățile motorii fine pentru a le scrie. Scrierea propriilor cuvinte cu un alfabet care poate fi manipulat este o parte esențială a metodei Montessori pentru însușirea citirii și a scrisului.Alfabetul mobil este un material Montessori foarte versatil deoarece prezintă numeroase extensii de învățare pe care adulții le pot prezenta pentru a construi creșterea competențelor lingvistice. Din acest motiv este cunoscut ca unul dintre cele mai importante materiale din curricula Montessori pentru limbaj.
Alfabetul mobil este format din una sau două cutii de lemn cu 31 de compartimente, pentru cele 31 de litere din limba română. În aceste compartimente se găsesc mai multe litere de același fel, stocate (de preferat) în ordine alfabetică. Consoanele sunt de culoare roz, iar vocalele sunt albastre. Literele se găsesc de cele mai multe ori în varianta de lemn însă, în cursul Montessori pe care eu l-am urmat, ne-au fost recomandate literele din carton plastifiat. Motivul este lesne de înțeles – suprapunerile / legăturile între litere par mult mai naturale, iar scrierea are un aspect cursiv.
Materialul Alfabetul mobil este introdus copiilor între 4 și 6 ani. Scopul acestui material este de a pregăti copiii pentru scriere, citire și ortografie. -
Gramatica 3-6 ani – Jocul conjuncției
Format Fizic40,00 leiRecomandat pentru 3-6 ani
Material introductiv de învățare
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 16
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăCuprinde:
– Prezentări în secvență, instrucțiuni pas cu pas
– Simboluri gramaticale
– Material pentru exerciții de aprofundare – carduri printabile PDF: conjuncția „și”, conjuncția „sau”Descriere
Gramatica este predată devreme în ceea ce numim un curriculum în spirală; adică ne întoarcem pe același conținut pe măsură ce copiii cresc, bazându-ne pe cunoștințele anterioare și dând mai multă profunzime înțelegerii lor. Părțile de vorbire sunt predate într-o ordine specifică și fiecare are un simbol corespunzător pe care copiii îl folosesc în multe activități.
Începând cu ultimul an de grădiniță, copiii învață despre substantiv, articol, adjectiv, verb, adverb, precum și despre simbolurile lor corespunzătoare. La acest nivel nu dăm numele părților de vorbire, ci ne focusăm pe înțelegerea funcționalității lor. În clasele Montessori există un material foarte îndrăgit, denumit Ferma care conține familii de animale. Prin intermediul acestora ghidul Montessori inițiază anumite jocuri care au drept scop înțelegerea părților de vorbire. -
Gramatica 3-6 ani – Jocul adverbului
Format Fizic28,00 leiRecomandat pentru 3-6 ani
Material introductiv de învățare
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 11
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăCuprinde:
– Prezentări în secvență, instrucțiuni pas cu pas
– Simboluri gramaticale
– Material pentru exerciții de aprofundare- carduri PDF: potrivirea verbului cu adverbul, potrivirea verbului cu unul sau mai multe adverbeDescriere
Gramatica este predată devreme în ceea ce numim un curriculum în spirală; adică ne întoarcem pe același conținut pe măsură ce copiii cresc, bazându-ne pe cunoștințele anterioare și dând mai multă profunzime înțelegerii lor. Părțile de vorbire sunt predate într-o ordine specifică și fiecare are un simbol corespunzător pe care copiii îl folosesc în multe activități.
Începând cu ultimul an de grădiniță, copiii învață despre substantiv, articol, adjectiv, verb, adverb, precum și despre simbolurile lor corespunzătoare. La acest nivel nu dăm numele părților de vorbire, ci ne focusăm pe înțelegerea funcționalității lor. În clasele Montessori există un material foarte îndrăgit, denumit Ferma care conține familii de animale. Prin intermediul acestora ghidul Montessori inițiază anumite jocuri care au drept scop înțelegerea părților de vorbire.
Produse similare
-
Alfabet mobil pentru studiul cuvintelor
Format Fizic29,00 lei – 49,00 leiRecomandat pentru 4-6 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat.
Număr pagini: 11
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltă.Descriere
Acest material răspunde nevoilor copiilor de 4-6 ani interesați de înțelegerea cuvintelor scrise și de studierea alcătuirii cuvintelor.Studiul cuvântului include:
- Analiza structurii cuvintelor
- Analiza rădăcinii cuvintelor, sufixe, prefixe, cuvinte compuse, familii de cuvinte
- Clasificarea cuvintelor în funcție de structura lor
- Explorarea relației dintre cuvinte
Prefixele și sufixele sunt elemente dintr-un cuvânt care sunt întotdeauna atașate la o bază sau rădăcină (rădăcina este cuvântul în forma sa cea mai simplă) Prefixul sau sufixul modifică sensul unui cuvânt, obținându-se astfel cuvinte sau forme gramaticale noi.
Exemple prefixe: străbunic
Exemple sufixe: copilaș, bunătateCuvintele compuse combină două cuvinte care au înțeles de sine stătător și prin alăturare dau naștere unui cuvânt cu alt înțeles. Ele se pot scrie în același cuvânt (bunăvointa, untdelemn, electrotehnic, primăvară) sau în cuvinte separate de cratimă (pierde-vară, gură-cască, floarea-soarelui)
Familiile de cuvinte sunt un grup de cuvinte cu aceeași rădăcină (cunoaștere, cunoscător, cunoștință, a recunoaște, recunoaștere, recunoștință, recunoscător, necunoaștere, necunoscător, cunoscut, cunoscător).
Metoda introducerii sufixelor, prefixelor, cuvintelor compuse, familiilor de cuvinte
Pentru prezentări folosim planșe confecționate de noi. Exemplele primite prin intermediul acestor planșe prezintă felul în care se formează cuvintele. Vom folosi pentru cuvintele de bază scrierea cu alfabetul mobil cu litere negre, iar pentru sufixe, prefixe folosim literele roșii/ albastre din alfabetul mobil.
Această scriere în culori contrastante are influență în înțelegerea profundă a structurii cuvintelor. Copiii își pot construi propriile cărticele cu cuvinte, în care pot adăuga ori de câte ori întâlnesc cuvinte noi. -
Pronumele
Format Fizic119,00 leiRecomandat pentru 6-12 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 57
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare și spiralare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăDescriere
Simbolul pentru pronume este un triunghi lila, isoscel. Forma simbolului arată ca el are legătură cu substantivul. În prezentările Montessori, după introducerea substantivului, a articolului, a adjectivului și a verbului, dezvăluim copiilor funcționalitatea cuvintelor pronume: acestea pot înlocui substantive. -
Verbul
Format Fizic199,00 leiRecomandat pentru 6-12 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 105
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare și spiralare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăDescriere
Materialul Montessori despre verb cuprinde toate prezentările în intervalul 6-12 ani. Designul funcțional și atrăgător respectă standardele AMI/ AMS. -
Conjuncția
Format Fizic43,00 leiRecomandat pentru 6-12 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 15
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare și spiralare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăDescriere
Conjuncția se folosește pentru a pune în legătură cuvinte sau propoziții. Pentru a înțelege funcționalitatea acestor cuvinte, a conjuncțiilor, avem nevoie de o introducere orala, prin intermediul unui joc. Ca materiale, ne sunt de ajutor trei flori de culori diferite, carduri pregătite – floarea roșie, floarea albă, floarea galbenă, și o panglica lunga, roz.Prezentare:
Așez panglica roz în fata copilului și ii dau primul card pentru a-l citi: floarea roșie. Ii cer copilului să așeze pe panglica, în fața noastră, floarea roșie. Îi dau și următoarele carduri cu numele florilor, având aceeași cerință.
La final avem o discuție despre ce vedem: o floare roșie și o floare albă și o floare galbenă. Leg cu o fundiță frumoasă roz cele 3 flori și concluzionez rolul conjuncției „și”. -
Adverbul
Format Fizic46,00 leiRecomandat pentru 6-12 ani
Material Montessori imprimat pe hârtie de 300gr și laminat
Număr pagini: 18
Format: A4 (210×297 mm)
Necesită doar operațiuni de decupare și spiralare conform indicațiilor.
Calitate grafică înaltăDescriere
Încă din grădinița Montessori prezentările și activitățile care explică funcționalitatea cuvintelor – părțile de vorbire – introduc copilul în înțelegerea gramaticii. Gramatica este un set de reguli care se aplică limbii vorbite și scrise, în ceea ce privește structura, clasificarea cuvintelor și funcționalitatea lor. Dr. Maria Montessori a numit gramatica „baza înțelegerii vorbirii” și a mai spus că „prin învățarea gramaticii îl ajutăm să stăpânească perfect limba vorbită pe care copilul o aude și o absoarbe”. (Minte Absorbantă)Ea a observat că, încă din primii ani de viata, el vorbește corect din punct de vedere gramatical – folosește cuvintele în secvență logică, verbele la timpul potrivit. Activitățile de înțelegere a părților de vorbire sunt direcționate spre a clasifica și a organiza limbajul.
Copilul are posibilitatea de a explora senzorial funcționalitatea cuvintelor, ordinea lor în vorbire. El descoperă că toate cuvintele pe care le folosește pot fi clasificate în părțile de vorbire prezentate. Această abilitate îi dă puterea de a interpreta ceea ce citește, își îmbogățește vocabularul, reușește să-și exprime ideile concis și clar.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.