Când Maria Montessori a oferit materiale de lucru copiilor, special gândite pentru ei, aceasta a evidențiat un aspect foarte important al drumului către dezvoltare: copiii de 2 ani le foloseau (…)
Pe măsură ce observa copiii, Maria Montessori s-a aplecat cu foarte mult respect asupra a ceea ce noi numim “joaca” lor. Ea a realizat că acțiunile spontane pe care copiii le făceau (…)
Maria Montessori a observat că experiențele concrete – contactul nemijlocit cu obiectele tridimensionale oferă copiilor o deosebită satisfacție. Experiențele cu lucruri reale (…)
Spre deosebire de adulți, care învață într-un mod logic, linear, copiii absorb tot felul de lucruri din mediu, din direcții diferite chiar, în același timp. Ei nu își propun să învețe, învață pur și simplu.
Maria Montessori a observat că, încă de la naștere, copiii se simt motivați să devină independenți și să facă tot ceea ce au nevoie, prin propriile puteri. Sunt neobosiți în a-și perfecționa diferite abilități (…)
Maria Montessori a observat nestăvilita nevoie de mișcare a copiilor și felul în care aceștia dobândesc diferite abilitități prin intermediul acesteia. Dobândirea controlului diverselor mișcări (…)
Maria Montessori a observat cum fiecare dintre copii se conduce după un ghid interior care îl direcționează spre însușirea diferitelor abilități. Acest ghid interior ar trebui să fie cel mai (…)
Maria Montessori a fost prima femeie care a primit o diplomă de medic. Și-a început munca lucrând cu copii cu dizabilități, observându-i și încercând să le faciliteze accesul la educație.
Grădinițele Montessori sunt minunate, dar din diferite motive, nu toți copiii pot urma cursurile unui astfel de sistem de învățare. De aceea, înțelegerea și aplicarea principiilor Montessori acasă (…)
Metoda Montessori este concretă, vizuală, clară și ușor de pus în practică, prin intermediul materialelor Montessori. Veți participa la prezentări concrete despre corespondența (…)